Beleidsadviseur VTH/Omgevingsrecht
Over de vacature
- Openingsdatum
- 7 november 2022
- Sluitingsdatum
- 20 november 2022
- Contract
- Tijdelijk (mogelijke omzetting naar Vast)
- Uren per week
- 30
- Salaris
- Het salaris is gewaardeerd op schaal 10 van de cao Gemeenten met een bruto maandsalaris van maximaal € 4.671,-- (peildatum april 2022)
- Vakgebied
- Vergunningen, Toezicht en Handhaving
- Opleidingsniveau
- HBO
Dat steeds meer mensen Oldambt weten te vinden, blijkt wel uit het groeiende inwonersaantal. Ook toeristen waarderen de ongelooflijke weidsheid en het cultureel erfgoed van on-Nederlandse proporties. Dat Oldambt in de lift zit, brengt ook meer werkzaamheden met zich mee.
Voor ons team VTH (Vergunningen, Toezicht en Handhaving) zijn wij op zoek naar een betrouwbare en enthousiaste collega voor de functie van
Beleidsadviseur VTH/Omgevingsrecht
30 uur per week (0,83 fte)
Heb jij een duidelijke visie op de ontwikkeling van het omgevingsrecht? Ben jij in staat om landelijke ontwikkelingen te duiden en te verbinden aan onze organisatie-doelstellingen? En spreekt het je aan om in de dynamische en veranderende omgeving van de gemeente Oldambt te werken? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Wat ga je doen?
In deze functie ben je verantwoordelijk voor het Omgevingsbeleid op het gebied van VTH. Je vormt nieuw beleid, monitort en evalueert dit volgens in de beleidscyclus. Hierbij adviseer je het bestuur en collega’s over voor ons relevante ontwikkelingen. Je stelt adviezen op, schrijft programma's en evaluaties, waarbij de nadruk ligt op het ontwikkelen nieuw integraal beleid op het gebied van VTH.
Verder:
- Vertaal je landelijke ontwikkelingen, zoals de Omgevingswet, de Wet Kwaliteitsborging (Wkb) en de handhavingsstrategie naar lokaal relevant Omgevingsbeleid. Hierbij zoek je de samenwerking met andere gemeenten en de provincie.
- Vertegenwoordig je de gemeente in de rol van regisseur bij de Omgevingsdienst Groningen en de Veiligheidsregio. Daarnaast neem je deel aan verschillende regionale overleggen met andere gemeenten om te zorgen dat uitvoering en beleid goed aansluit op de omgeving.
- Kun je de verbinding leggen tussen vergunningverlening en het beleid.
- Daarnaast is de organisatie in ontwikkeling om “Samen, Ondernemend en Dichtbij” onze inwoners en ondernemers te komen. Jij helpt het team om samen te bewegen naar een betere dienstverlening.
Jouw opleiding en ervaring
- HBO werk- en denkniveau
- Minimaal twee jaar ervaring in een soortgelijke functie.
Wat bieden wij jou?
- Een boeiende en uitdagende baan in een dynamische omgeving voor 30 uur per week.
- De functie heeft een tijdelijk karakter voor de duur van één jaar die bij goed functioneren en ongewijzigde organisatie-omstandigheden wordt omgezet naar een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
- Het salaris is gewaardeerd op schaal 10 van de cao Gemeenten met een bruto maandsalaris van maximaal € 4.671,-- (peildatum april 2022) op basis van een werkweek van 36 uur. Inschaling is afhankelijk van opleiding en werkervaring.
- Bovenop het salaris ontvang je een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van je bruto salaris. Het IKB kan (maandelijks) ingezet worden voor bijvoorbeeld het bijkopen van vakantiedagen of het uitruilen van woon-werk kilometers. Je kunt het ook (maandelijks)laten uitbetalen.
- Een arbeidsongeschiktheidsverzekering via Loyalis en een goede pensioenregeling via het ABP.
- Flexibele werktijden en de mogelijkheid voor thuiswerken.
Enthousiast geworden?
Solliciteren kan tot en met zondag 20 november door je motivatie en cv te sturen naar sollicitaties@gemeente-oldambt.nl onder vermelding van vacaturenummer RZ22-11. De gesprekken met de selectiecommissie vinden plaats op donderdag 24 november.
Wil je meer informatie over deze functie?
Neem dan contact op met Brecht Rink, teamleider via 06 11 15 64 99.
Acquisitie naar aanleiding van de vacature wordt niet op prijs gesteld.