Medewerker inkomen en zorg

Heb jij goed ontwikkelde sociale vaardigheden, ben je accuraat en heb je kennis van de Participatiewet?  Dan zijn we op zoek naar jou! Gemeente Oldambt is voor het team voorzieningen per 1 januari 2021 op zoek naar een enthousiaste collega voor de functie van:

Medewerker Inkomen en Zorg

Medewerker Publiek II

Voor 25 uur per week (0,7 fte)

 

De organisatie

Het cluster Maatschappelijke Zaken is verantwoordelijk voor de beleidsterreinen onderwijs, welzijn, jeugd, sport, cultuur, werk en inkomen. Het cluster voert een aantal regelingen uit voor burgers met een relatief laag inkomen en voor burgers die ondersteuning behoeven in het dagelijkse leven. Een aantal regelingen is gericht op het verstrekken van een uitkering voor levensonderhoud. Maar ook worden minimaregelingen uitgevoerd, die burgers op specifieke onderdelen kunnen helpen en ondersteunen.

Als onderdeel van het team voorzieningen worden taken die er op het gebied minimaregelingen en  van bijzondere bijstand zijn uitgevoerd. In de functie van medewerker inkomen en zorg is het jouw primaire taak om de binnenkomende aanvragen voor toeslagen, bijzondere bijstand, bewindvoering en gehandicaptenparkeerkaarten te beoordelen en af te handelen. Dit doe je samen met drie collega’s.

Wat ga je doen?

Op basis van de aangeleverde informatie van aanvragers beoordeel jij of iemand aanspraak kan maken op een van de voorzieningen die we in het kader van ons minimabeleid of vanuit de participatiewet kennen. Mensen ontvangen hiervoor een toekenning of afwijzing. Het proces is administratief van aard en kent weinig direct fysiek contact met inwoners. Telefonisch is er wel geregeld contact met inwoners voor vragen of toelichting.

De aanvragen voor bijzondere bijstand en bewindvoering zijn toegespitst op inwoners die gebruik maken van een uitkering. De overige aanvragen bijzondere bijstand worden door een ander onderdeel van het team voorzieningen afgehandeld.  Naast het afhandelen van aanvragen op het gebied van minimabeleid en de Participatiewet worden de aanvragen die binnen komen voor gehandicaptenparkeerkaarten ook door jou  afgehandeld. Hiervoor maak je gebruik van extern medisch onderzoek.

Wat vragen we van jou?

Om goed invulling te kunnen geven aan deze functie breng jij het volgende mee:

  • Mbo werk- en denkniveau.
  • Kennis over relevante wet- en regelingeving en richtlijnen in het kader van de Participatiewet
  • Bij voorkeur ervaring in het afhandelen van aanvragen in het kader van de participatiewet- en/ of minimabeleid.
  • Goed ontwikkelde digitale vaardigheden.

Welke competenties zijn van belang?

Voor alle medewerkers gelden de volgende kerncompetenties: resultaatgericht, klantgericht en samenwerken. Daarnaast gelden specifiek voor deze functie nog de volgende competenties: Integriteit, conflicthantering, mondelinge communicatie, nauwkeurigheid.

Wie ben jij als persoon?

Je bent inlevend en durft beslissingen te nemen. Daarnaast ben je gericht op samenwerken en werk je professioneel en klantgericht. Ook neem jij je verantwoordelijkheid voor zowel je eigen werkzaamheden als ook voor de totale resultaten en werkvoorraad binnen het team.

Om deze functie goed uit te kunnen voeren vinden we het daarnaast belangrijk dat je zorgvuldig werkt, flexibel, enthousiast en een doorpakker bent.

Wat bieden wij jou?

  • Een arbeidsovereenkomst voor 25 uur p.w. (0,7 fte) voor de duur van een jaar die we bij goed functioneren graag willen omzetten naar een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
  • Het salaris is gewaardeerd op schaal 7 van de Cao Gemeenten, het bruto maandsalaris is maximaal € 3.176,00 op basis van een werkweek van 36 uur. Inschaling is afhankelijk van opleiding en werkervaring.
  • Een maandelijks Individueel Keuze Budget van 17,05% van je bruto salaris dat je naar eigen inzicht kan laten uitbetalen of kan inzetten voor diverse doeleinden zoals het bijkopen van extra vakantiedagen.
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid voor thuiswerken.
  • Een arbeidsongeschiktheidsverzekering via Loyalis en een goede pensioenregeling via het ABP.
  • En een werkomgeving waarin aandacht is voor persoonlijke ontwikkeling.

Solliciteren

Herken jij je in deze vacature en ben je net zo enthousiast als wij? Dan nodigen we je graag uit om te solliciteren. We vernemen graag waar/hoe jij van waarde kunt zijn binnen onze organisatie en het team Voorzieningen. Je mag je motivatie en cv sturen naar sollicitaties@gemeente-oldambt.nl onder vermelding van vacaturenummer MZ04. Solliciteren kan tot en met donderdag 26 november. We kijken uit naar je reactie!

Meer informatie

Ben je geïnteresseerd in deze vacature en heb je nog vragen, wil je meer weten over de sollicitatieprocedure of wil je meer gevoel krijgen bij onze organisatie? Dan kun je contact opnemen met Inge Wiersema, Teamleider Voorzieningen via 06 11 49 76 09 of via sollicitaties@gemeente-oldambt.nl.

Procedure

Zodra de sluitingsdatum voor deze vacature gepasseerd is zullen we je zo spoedig mogelijk een terugkoppeling geven. Naar verwachting vinden de gesprekken plaats in de eerste twee weken van december. Deze vacature is zowel intern- als extern vacant gesteld.

Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)

Een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is een voorwaarde voor het in dienst treden bij gemeente Oldambt. Wij vergoeden de kosten die zijn verbonden aan de aanvraag van de VOG. Je hoeft de VOG pas aan te vragen als daar door ons om gevraagd wordt naar aanleiding van een gesprek.

Over de werkgever

Oldambt is een gemeente in Oost-Groningen met Winschoten als tweede winkelstad van de provincie. De gemeente telt 16 kernen en ruim 38.000 inwoners. Samen met bijna 400 collega’s werk je op basis van drie kernwaarden: ‘van buiten naar binnen’, ‘zelfredzaamheid’ en ‘verbinding’. Oldambt ontwikkelt zich steeds meer naar een netwerkorganisatie. Daarom zijn we op zoek naar collega’s die denken in oplossingen, die een ondernemersgeest hebben en die goed zijn in het samenbrengen van mensen en ideeën.

De gemeente Oldambt heeft ongeveer 38.000 inwoners en presenteert zich in de Omgevingsvisie met de volgende kernvisie: “in een eigentijdse, duurzame graanrepubliek en de water- en natuurgemeente is er ruimte voor pionieren”. “Als het er niet is, dan maken we het“.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.