Projectleider/ toezichthouder / werkvoorbereider (0,8 fte)

Ben jij goed in het omgaan met burgers en bedrijven?  Heb je affiniteit met civiele technieken? Dan zijn we op zoek naar jou! Gemeente Oldambt is voor het team beheer en realisatie op zoek naar een enthousiaste collega voor de functie van:

Projectleider/ toezichthouder / werkvoorbereider (0,8 fte)

(Medewerker Ontwerp & Voorbereiding IV)

(vacaturenummer RZ 201)

Voor 28,8 uren per week (0,8 fte).

Wat ga je doen?

Als werkvoorbereider/toezichthouder werk je in de breedste zin aan nieuwe werken, onderhoudswerken en/of vervangingsprojecten. Het werkveld betreft hoofdzakelijk riolering, wegen, water en openbare verlichting. Je maakt werkomschrijvingen, tekeningen, kostenramingen en je ziet toe op de uitvoering van de werken. Tevens ben je het gemeentelijk aanspreekpunt voor de burgers tijdens de uitvoering van de projecten.

Daarnaast maken de volgende werkzaamheden onderdeel uit van deze functie:

  • ondersteunen, adviseren en informeren van de projectleider(s) in de voorbereidings- en uitvoeringsfase;
  • opstellen van werkomschrijvingen of bestekken, met bijbehorende kostenramingen, tekeningen etc.
  • toetsen van ontwerpen, tekeningen, bestek en werkomschrijvingen op juistheid, volledigheid en uitvoerbaarheid;
  • uitvoering van (besteks)controles, product- en procestoetsen op het uitbestede werk;
  • controle van termijnstaten meer- en minderwerk en afwijkingen;
  • uitdragen van jouw inhoudelijke expertise waar wenselijk en/of noodzakelijk;
  • tijdige signalering en informeren aan de betrokkenen bij het niet behalen van de planning;
  • eerste aanspreekpunt voor aannemers, nutsbedrijven, gebruikers en bewoners.

Wie ben je?

We zoeken iemand die uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatievaardigheden heeft.

Die zelfstandig kan werken en ervaring heeft met geautomatiseerde systemen zoals Word, Excel, Geovisia (beheerpakket) en Autocad.

Iemand die creatief is, innovatief en gericht op samenwerken. Je bent bereid om over je eigen taakgrenzen heen te kijken. Je kunt vasthoudend zijn en zakelijk opereren. Daarnaast durf je verantwoordelijkheid te nemen en bent je in staat om binnen jouw functie financieel goed te opereren. Je ademt klantgerichtheid uit en bent alert op de signalen uit de interne en externe omgeving.

Jouw opleiding en ervaring

Om deze functie goed uit te kunnen voeren is het van belang dat je beschikt over een afgeronde mbo+ opleiding civiele techniek, of gelijkwaardig. Je hebt ruime ervaring, minimaal 10 jaar, ervaring bij de overheid in een soortgelijke functie. Je beschikt over een goede politieke antenne en goede kennis van bestuurlijke en politieke processen,.

Je bent in het bezit van rijbewijs B en hebt eigen vervoer.

Competenties

Voor alle medewerkers van gemeente Oldambt gelden de volgende kerncompetenties:

  • Resultaatgericht
  • Klantgericht
  • Samenwerken

Wat bieden wij jou?

Wij bieden jou een overeenkomst voor de duur van een jaar, die we bij goed functioneren en ongewijzigde bedrijfsomstandigheden verlengen voor onbepaalde tijd.

Het salaris is gewaardeerd op schaal 9 van de Cao Gemeenten met een bruto maandsalaris van  maximaal € 3.968 op basis van een werkweek van 36 uur. Inschaling is afhankelijk van opleiding en werkervaring. Bovenop het salaris ontvang je een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van je bruto salaris. Het IKB kan (maandelijks) ingezet worden voor bijvoorbeeld het bijkopen van vakantiedagen, het uitruilen van woon-werk kilometers of kan je laten uitbetalen.

Daarnaast bieden wij aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden zoals, flexibele werktijden, mogelijkheid voor thuiswerken en een goede pensioenregeling.

Procedure

Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern open gesteld. Medewerkers die werkzaam zijn bij de gemeente Oldambt en belangstelling hebben voor de vacature, hebben bij gelijke geschiktheid voorrang op andere kandidaten.

Meer informatie

Wil je meer informatie over deze vacature? Dan kun je contact opnemen met Jan Polkerman, Teamleider beheer en realisatie via 06 31 78 05 69.

Solliciteren

Reageren op deze vacature kan tot 24 januari 2020. Je kunt je sollicitatie richten aan sollicitaties@gemeente-oldambt.nl onder vermelding van vacaturenummer RZ 201.

We kijken uit naar je reactie!

Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)

Een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is een voorwaarde voor het in dienst treden bij gemeente Oldambt. Wij vergoede de kosten die zijn verbonden aan de aanvraag van de VOG. Je hoeft de VOG pas aan te vragen als daar door ons om gevraagd wordt naar aanleiding van een gesprek.

Over de werkgever

Oldambt is een gemeente in Oost-Groningen met Winschoten als tweede winkelstad van de provincie. De gemeente telt 16 kernen en ruim 38.000 inwoners. Samen met bijna 400 collega’s werk je op basis van drie kernwaarden: ‘van buiten naar binnen’, ‘zelfredzaamheid’ en ‘verbinding’. Oldambt ontwikkelt zich steeds meer naar een netwerkorganisatie. Daarom zijn we op zoek naar collega’s die denken in oplossingen, die een ondernemersgeest hebben en die goed zijn in het samenbrengen van mensen en ideeën.

We werken binnen de gemeente Oldambt in drie clusters, namelijk Dienstverlening, Ruimtelijke Zaken en Maatschappelijke Zaken. Het cluster Ruimtelijke Zaken bestaat uit de teams Vastgoed, Ruimte & Economie (R&E), Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH), Beheer en realisatie (B & R) en Buitendienst.

Acquisitie naar aanleiding van de vacature wordt niet op prijs gesteld.