Toezichthouder Bouw

Ben jij goed in het omgaan met tegenstrijdige belangen?  Heb je affiniteit met de omgevingskwaliteit en met bouwen in het bijzonder? Dan zijn we op zoek naar jou! Gemeente Oldambt is voor het team Vergunning, Toezicht en Handhaving (VTH) op zoek naar een enthousiaste collega voor de functie van:

Toezichthouder bouw (1,0 fte)

(Medewerker handhaving I ) Vacaturenummer RZ209
Voor 36 uren per week (1,0 fte).

Wat ga je doen?

In de functie van medewerker handhaving I ben je samen met jouw collega’s van toezicht en handhaving  verantwoordelijk voor het toezicht op de verleende vergunningen / meldingen voor met name de activiteiten bouwen, slopen en RO. Daarnaast handhaaf je op illegale activiteiten binnen de fysieke leefomgeving Je voert controles uit op de naleving van wet- en regelgeving bouw / RO. Je rapporteert over afwijkingen en verzorgt de aanschrijvingen en je draagt zorg voor de administratieve procedurele afhandeling hiervan. Je komt in het kader van de aardbevingsproblematiek in aanraking met de versterkingsopgave en woningen met (mijnbouw)schade. 

Als je affiniteit hebt met het (monumentaal) erfgoed is dat een pré. 

Wie ben je?

  • Je kunt soepel communiceren met inwoners en ondernemers en je weet goed in te spelen op de vraag van de klant én zijn omgeving. Je bent klant- en resultaat gericht en in staat om opdrachten zelfstandig dan wel in teamverband uit te voeren. Je bent doortastend en weet goed met weerstand om te gaan.
  • Je bent in staat om per situatie de risico’s in te schatten en te werken aan oplossingen die de omgevingskwaliteit ten goede komen. Je hebt de ambitie om mee te groeien met de veranderende rol van de gemeente in het omgevingsrecht.
  • Je werkt nauw samen met de collega’s binnen het team VTH en met de collega’s van de andere teams maar ook daarbuiten met bijvoorbeeld de Veiligheidsregio.

Jouw opleiding en ervaring

Naast een afgeronde relevante HBO opleiding en AWB I en AWB II heb je minimaal 3 jaar relevante werkervaring. Er wordt daarnaast nadrukkelijk waarde gehecht aan persoonlijkheid en drijfveren.

Competenties

Voor alle medewerkers gelden de volgende kerncompetenties: resultaatgericht, klantgericht en samenwerken. Daarnaast gelden specifiek voor deze functie nog de competenties: zelfstandigheid, oordeelsvorming, conflicthantering, overtuigingskracht en besluitvaardigheid.

Wat bieden wij jou?

Wij bieden jou een overeenkomst voor de duur van een jaar, die we bij goed functioneren en ongewijzigde bedrijfsomstandigheden verlengen voor onbepaalde tijd.

Het salaris is gewaardeerd op schaal 9 van de Cao Gemeenten met een bruto maandsalaris van maximaal € 4.008,00 op basis van een werkweek van 36 uur. Inschaling is afhankelijk van opleiding en werkervaring.

Bovenop het salaris ontvang je een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van je bruto salaris. Het IKB kan (maandelijks) ingezet worden voor bijvoorbeeld het bijkopen van vakantiedagen, het uitruilen van woon-werk kilometers of kan je laten uitbetalen. Daarnaast bieden wij aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden zoals, flexibele werktijden, mogelijkheid voor thuiswerken en een goede pensioenregeling.

Procedure

Deze vacature wordt zowel intern als extern vacant gesteld, waarbij interne kandidaten voorrang hebben. De gesprekken met de selectiecommissie vinden naar verwachting plaats op 16 juli 2020.

Meer informatie

Wil je meer informatie over deze vacature? Dan kun je contact opnemen met Gerda Kor, Teamleider Vergunning, toezicht en handhaving via 06 29 60 35 81.

Solliciteren 

Reageren op deze vacature kan tot 10 juli 2020. Dit kan per e-mail of op een andere creatieve manier, maar in elk geval voorzien van een actueel cv. Je kunt je sollicitatie richten aan sollicitaties@gemeente-oldambt.nl onder vermelding van vacaturenummer RZ209.

We kijken uit naar je reactie!

Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)

Een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is een voorwaarde voor het in dienst treden bij gemeente Oldambt. Wij betalen de kosten die zijn verbonden aan de aanvraag van de VOG. Je hoeft de VOG pas aan te vragen als daarom gevraagd wordt naar aanleiding van het gesprek.

Over de werkgever

Oldambt is een gemeente in Oost-Groningen met Winschoten als tweede winkelstad van de provincie. Oldambt is een dynamische gemeente, met trots en lef. Een gemeente met prachtige vergezichten en monumentale herenboerderijen, maar ook een gemeente met een stadskern, bedrijventerreinen en veel toerisme. Oldambt, een bundeling van oud en nieuw, een gebied met een rijke geschiedenis.

De organisatie is een uitdagende, waar voor medewerkers ruimte is voor ontwikkeling.

De gemeente Oldambt heeft ongeveer 38.000 inwoners en presenteert zich in de Omgevingsvisie met de volgende kernvisie: “in een eigentijdse, duurzame graanrepubliek en de water- en natuurgemeente is er ruimte voor pionieren”. “Als het er niet is, dan maken we het“.

Samen met bijna 400 collega’s werk je op basis van drie kernwaarden: ‘van buiten naar binnen’, ‘zelfredzaamheid’ en ‘verbinding’. Oldambt ontwikkelt zich steeds meer naar een netwerkorganisatie. Daarom zijn we op zoek collega’s die denken in oplossingen, die een ondernemersgeest hebben en die goed zijn in het samenbrengen van mensen en ideeën.

Acquisitie naar aanleiding van de vacature wordt niet op prijs gesteld.