Wijzigingsformulier Tozo

Met het wijzigingsformulier Tozo kunt u aangeven of er wijzigingen hebben plaatsgevonden of plaats gaan vinden in uw woonsituatie, werksituatie en/of uw inkomen. Misschien zijn er veranderingen in uw inkomen tussen het moment dat u Tozo aanvroeg en nu. Wellicht heeft u winst gerealiseerd met uw onderneming of  heeft u elders een baan geaccepteerd en ontvangt u nu loon of zijn er andere wijzigingen waardoor u nu een andere inkomen heeft. Wijzigingen in uw woonsituatie, werk- en/of uw inkomen kunnen invloed  hebben op de hoogte en uitkering van de Tozo. We passen de Tozo aan op de veranderende omstandigheden.

Wanneer vul ik het wijzigingsformulier in?

U vult het wijzigingsformulier in als er wijzigingen in uw inkomen, woonsituatie en/of werksituatie hebben plaatsgevonden en u gebruik maakt van de Tozo:

  • de periodieke uitkering (ondersteuning levensonderhoud) of
  • de periodieke uitkering én lening/krediet tot €10.157

Maakt u alleen gebruik van de lening/ het krediet tot €10.157 (en dus niet van de periodieke uitkering) dan hoeft u bij wijzigingen in uw inkomen het formulier niet in te vullen.

U kunt het wijzigingsformulier Tozo online invullen, ondertekenen en versturen. U heeft hiervoor uw DigiD inloggegevens nodig en die van uw partner (indien van toepassing).

Heeft u vragen?

Neemt u dan contact op met het Klant Contact Centrum via telefoonnummer (0597) 48 20 00.

Veelgestelde vragen wijzigingsformulier Tozo

  • Ik heb een brief en wijzigingsformulier Tozo ontvangen, wat moet ik hiermee doen?
    U vult het formulier in als er wijzigingen zijn met betrekking tot uw woonsituatie, werksituatie en/of inkomen. Misschien zijn hierin veranderingen ontstaan tussen het moment dat u Tozo aanvroeg en nu. Misschien heeft u winst gerealiseerd met uw onderneming of heeft u elders een baan geaccepteerd en ontvangt u nu loon of zijn er andere wijzigingen waardoor uw situatie is veranderd.
  • Waarom moet ik wijzigingen in mijn woonsituatie, werk- en/of inkomen doorgeven op het wijzigingsformulier Tozo?
    Als er wijzigingen in uw woonsituatie, werk- en/of inkomen plaatsvinden (in de zin van bijvoorbeeld een toename of via andere betrekkingen) dan heeft dit invloed op hoogte en uitkering van de Tozo. We passen de Tozo aan op de veranderende omstandigheden.
  • Ik heb een brief en wijzigingsformulier Tozo ontvangen. De brief en wijzigingsformulier staan op naam van mijn partner! En nu?
    Allereerst onze excuses voor de foutieve naamsvermelding. De brief en formulier zijn geadresseerd aan de hoofdbewoner. De hoofdbewoner hoeft niet gelijk te zijn aan de persoon die de aanvraag voor Tozo heeft ingediend. Hier is per abuis geen rekening mee gehouden bij het samenstellen van de brieven. U kunt het wijzigingsformulier  digitaal invullen, ondertekenen en versturen met behulp van uw DigiD.
  • Ik heb toch inkomen in de komende periode, kan ik mijn aanvraag stopzetten?
    Dat kan via het wijzigingsformulier Tozo. Hier kunt u ook uw inkomen mee aangeven.
  • Ik heb deels een uitkering nodig, is dat mogelijk?
    Ja,, geef op het wijzigingsformulier uw inkomsten door en wij brengen dit bedrag in mindering op de uitkering.
  • Gaan jullie mijn inkomen nog controleren?
    Na afloop van de coronacrisis zullen wij via een steekproef een aantal ondernemers vragen om inzage te geven in hun administratie.