Verhuizen

Als u gaat verhuizen, geeft u dit door bij de gemeente waar u gaat wonen. Ook als u in dezelfde gemeente blijft wonen, moet u dit doorgeven.

Gaat u samenwonen? Wanneer u bij iemand anders intrekt, moet u schriftelijk toestemming hebben. Deze toestemming neemt u mee als u de verhuizing doorgeeft.

Verhuizing doorgeven via internet

Let op!
Woonde u nog niet eerder in de gemeente Oldambt? Dan kunt u het webformulier niet gebruiken. Door een technische storing zult u foutmeldingen krijgen. Onze excuses hiervoor!

  • U kunt uw verhuizing binnen, of naar de gemeente Oldambt doorgeven met het webformulier: verhuizing doorgeven. Hiervoor heeft  u DigiD nodig. 
    U krijgt een e-mail ter bevestiging, met de gegevens van uw aangifte.
    • Gaat u op een al bewoond adres wonen? 
      Dan moet u in het webformulier de gegevens van de hoofdbewoner invoeren: naam, adres, telefoonnummer, bsn nummer en nummer van een geldig legitimatiebewijs.
    • Aanvullende gegevens
      Als u een kamer huurt moet u een kopie van het huurcontract meesturen.
      De gemeente neemt contact met u op als er aanvullende gegevens nodig zijn. Dit is bijvoorbeeld mogelijk als u bij iemand in gaat wonen.

    • Meer informatie over DigiD en het aanvragen hiervan vindt u op www.digid.nl/.

Verhuizing doorgeven via de post:

Hiervoor kunt u het aanvraagformulier verhuizing.pdf (242 kB) downloaden.
Als er toestemming van de hoofdbewoner doorgegeven moet worden kan dat ook met dit formulier.

Het ingevulde formulier met kopie van geldig legitimatiebewijs kunt u sturen naar:
Gemeente Oldambt, postbus 175, 9670 AD Winschoten

Verhuizing doorgeven aan de balie:

Voor dit product kunt u direct online een afspraak maken:
Afspraak maken.

U moet het volgende meenemen:

  • Uw legitimatiebewijs.
  • Gaat u bij iemand inwonen:
    - dan moet u schriftelijke toestemming van de hoofdbewoner en
    - een kopie van een geldig identiteitsbewijs van de hoofdbewoner.
  • Mocht tijdens de aangifte blijken dat er op het adres waar u zich wilt inschrijven nog iemand woont, dan kan u gevraagd worden een huur- of koopcontract te laten zien.
  • Ook bij kamerbewoning wordt u gevraagd om het huurcontract te laten zien.

 

 

Het doorgeven van uw verhuizing is gratis.

U moet de verhuizing binnen 4 weken voordat u gaat verhuizen tot uiterlijk 5 dagen na de verhuizing doorgeven aan de gemeente waar u gaat wonen. Bij een verhuizing naar een andere gemeente geeft u de wijziging dus door bij de nieuwe gemeente.

Als u zich niet aan de aangiftetermijn houdt, kan de gemeente u een boete opleggen.

De aangifte van verhuizing kan gedaan worden door:

  • uzelf, als u 16 jaar of ouder bent
  • door ouder, voogd of verzorger voor minderjarige kinderen
  • samenwonende echtgenoten / geregistreerde partners voor elkaar
  • ouders en meerderjarige kinderen voor elkaar, als u op hetzelfde adres woont
  • de curator voor een persoon die onder curatele is gesteld
  • een meerderjarige die daarvoor schriftelijk gemachtigd is

Gemeente Oldambt
Johan Modastraat 6
Postbus 175
9670 AD Winschoten

Telefoon: (0597) 48 20 00
E-mail: info@gemeente-oldambt.nl
Openingstijden