Iets voor een ander betekenen

Wilt u iets voor een ander betekenen? Bijvoorbeeld in de vorm van vrijwilligerswerk? Dan kunt u contact opnemen met onderstaande organisaties. Zij kunnen dan kijken of er vrijwilligerswerk is dat bij u past.

VIP! Oldambtexterne-link-icoon, onderdeel van Sociaal Werk Oldambt, is er voor iedereen die vrijwilligerswerk doet of wil doen en woont in de gemeente Oldambt. Ze helpen bij het vinden van passend en leuk vrijwilligerswerk. Ook is VIP! Oldambt er voor organisaties die ondersteuning nodig hebben bij het zoeken naar vrijwilligers.

Bij Humanitasexterne-link-icoon kunnen inwoners terecht voor tijdelijke ondersteuning als het even niet zo lekker loopt. De vrijwilligers helpen om de situatie te veranderen, zodat de inwoner daarna weer op eigen kracht verder kan. Gemotiveerde en deskundige vrijwilligers vormen de basis van Humanitas. Vrijwilligers zijn altijd nodig. Wilt u ook vrijwilliger worden bij Humanitas? Neem dan contact op met Humanitas.

Bij Sociaal Werk Oldambtexterne-link-icoon kunt u terecht wanneer u een leuke vrijwilligersbaan of klus zoekt. Het doel is om vrijwilligers en vrijwilligersorganisaties te ondersteunen en met elkaar in contact te komen. Sociaal Werk Oldambt luistert naar ervaringen van vrijwilligers en organisaties, geeft advies en informatie en organiseert interessante bijeenkomsten. Sociaal Werk Oldambt werkt nauw samen met vrijwilligersorganisaties in Groningen. Ze zijn samen met deze organisaties het aanspreekpunt voor alle vrijwilligers in de gemeente Oldambt