Vacature Wet Open Overheid (WOO) coördinator en projectleider

Voor het team Financiën, Inkoop, Juridische zaken en Facilitair (Team FIJF) zijn wij op zoek naar een dienstverlenend ingestelde en samenwerkingsgerichte collega voor de functie van:

Wet Open Overheid (WOO) coördinator en projectleider

32 t/m 36 uur per week voor 2 jaar (met mogelijkheid voor onbepaalde tijd)

Functieomschrijving

De Wet Open Overheid (WOO) heeft als doel overheden en semi-overheden transparanter te maken. De wet moet ervoor zorgen dat overheidsinformatie beter vindbaar, uitwisselbaar, eenvoudig te ontsluiten en goed te archiveren is. De WOO is op 1 mei 2022 in werking getreden. Daarmee komt de huidige Wet openbaarheid van bestuur (Wob) te vervallen. Het grote verschil tussen het initiatiefwetsvoorstel WOO (2012) en de huidige Wob betreft de actieve openbaarmaking van overheidsinformatie.

Als WOO coördinator en projectleider bouw je, in een meewerkende coördinerende (projectleiders) rol, aan de invoering van de WOO. Je speelt een actieve rol in het opstellen van werkprocessen, formats, sjablonen, modelbrieven, etc. en de invoering daarvan binnen de organisatie. Je bent aanspreekpunt voor de interne organisatie voor WOO-vragen en linking pin voor externe bureaus. Kortom, je hebt een stevige, inhoudelijke rol in het gefaseerd gereed maken van de organisatie voor de WOO. De functie wordt ingevuld voor een periode van 2 jaar en na evaluatie van de rol van WOO-coördinator uitmonden in een dienstverband voor onbepaalde tijd.

Als WOO coördinator en projectleider breng je

• Een relevante opleiding op HBO/WO-niveau (bijvoorbeeld Bedrijfskunde/ Rechten combinatie);
  • Ervaring met juridische/bestuurlijke onderwerpen;
  • Ervaring met gemeentelijke organisaties en processen;
  • Ervaring met projectmatig werken
  • Uitstekende vaardigheden in woord en geschrift;
  • Praktisch, adviserend en oplossingsgericht;
  • Je bent in staat je snel in te leven in de materie;
  • Ervaring met de Esuite van Atos/Dimpact is een pré;
  • Kennis van de WOO is een pré.

Wat kunnen wij jou bieden

• Wij bieden een uitdagende en veelzijdige functie binnen een dynamische omgeving met veel zelfstandigheid en verantwoordelijkheid;
  • Een passend salaris dat recht doet aan jouw ervaring, opleiding en inzet;
  • Het salaris is maximaal € 5.247,- bruto op basis van 36 uur per week (schaal 10 CAO Gemeenten);
  • Wij bieden een dienstverband voor minimaal 32 en maximaal 36 uur per week voor de duur van 2 jaar. Na evaluatie is een dienstverband voor onbepaalde tijd denkbaar;
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder flexibele werktijden, opleidingsmogelijkheden en een individueel keuzebudget (IKB).

Interesse?

Denk je nu, hé dit gaat over mij? Solliciteer dan direct. Stuur je motivatie en cv naar sollicitaties@gemeente-oldambt.nl onder vermelding van je naam en het vacaturenummer DV23-24

Meer informatie

• Voor vragen over de functie en het team kunt u contact opnemen met Jeroen Kuijpens (Teammanager Advies en Services via 06-21305538)
  • Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen via sollicitaties@gemeente-oldambt.nl
  • De vacature staat tegelijkertijd intern en extern uit. Bij gelijke geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang;