Mevrouw N.J. van den Hende

Portret Mevrouw N.J. van den Hende

In 1995 werd ik moeder en stapte ik uit de advocatuur. Anderhalf jaar later werd ik buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand van de gemeente Scheemda, nu opgegaan in de gemeente Oldambt. Het voltrekken van huwelijken is een even bijzondere als leuke taak. Elk bruidspaar is uniek en stelt zich - heel terecht - iets heel speciaals voor van hùn dag. Ik richt mij dan ook helemaal naar het bruidspaar. De formaliteiten liggen vast, maar daaromheen moet het hùn ceremonie zijn, zodat ook wat betreft de huwelijksvoltrekking met een heel goed gevoel kan worden teruggekeken op de uitzonderlijke dag waarop twee mensen hun huwelijk samen zijn begonnen.

Verder ben ik moeder van 3 kinderen, betrokken bij mens en maatschappij, schrijfster, vrijwilligster en duizendpoot.

Talen

Nederlands, Engels, Duits, Frans, Italiaans