Legalisatie handtekening

Beschrijving

Met een gelegaliseerde handtekening bewijst u dat uw handtekening echt is. Dit is bijvoorbeeld nodig als u bezoek uit het buitenland ontvangt dat een visum moet aanvragen. Een bedrijf of organisatie kan er ook om vragen. De legalisatie bewijst alleen dat uw handtekening echt is. Het zegt niets over de inhoud van het document of ingevulde formulier.

Het formulier met betrekking tot “Bewijs van garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking” kunt u via de volgende links downloaden:

Immigratie- en Naturalisatiedienst www.ind.nlexterne-link-icoon en

Ministerie van Buitenlandse Zaken www.minbuza.nlexterne-link-icoon

U ondertekent het document of formulier waar de ambtenaar van de gemeente bij staat. De ambtenaar vergelijkt die handtekening met de handtekening op uw identiteitsbewijs.

Aanvragen

Voor dit product kunt u direct online een afspraak maken:
Afspraak makenexterne-link-icoon.

Om uw handtekening te legaliseren, neemt u mee:

  • een geldig identiteitsbewijs
  • het document dat u wilt ondertekenen

U tekent het document pas in bijzijn van een ambtenaar van de gemeente.

Voorwaarden

Een ambtenaar van de gemeente moet aanwezig zijn bij de legalisatie.

Hoe lang gaat het duren?

U krijgt de legalisatie meteen mee.

Kosten

Tarief 2024: € 8,00