Papieren afvalkalender vanaf 2026 alleen op aanvraag
Bij de uitgifte van de afvalkalender 2025 hebben we het al aangekondigd: dit is het laatste jaar dat iedereen automatisch een papieren kalender ontvangt. Vanaf 2026 verspreidt de gemeente Oldambt geen papieren afvalkalender meer aan alle huishoudens. Alleen inwoners die dit willen, kunnen een papieren kalender aanvragen.
Waarom stoppen we met de papieren afvalkalender?
Steeds meer mensen gebruiken de digitale afvalkalender. Daarnaast kost het veel geld om voor elk huishouden een papieren kalender te laten drukken en rond te brengen. Daarom kiest de gemeente ervoor om de papieren kalender alleen nog te geven aan mensen die er zelf om vragen.
Vraag de kalender aan vóór 1 oktober 2025
Wilt u in 2026 toch een papieren afvalkalender? Vraag deze dan aan vóór 1 oktober 2025.
Dit kan op twee manieren:
- Via de website: www.gemeente-oldambt.nl/afvalkalender
- Of door te bellen met het Klant Contact Centrum: (0597) 48 20 00
Let op: uw aanvraag geldt alleen voor 2026. Wilt u in 2027 ook een papieren kalender? Dan moet u volgend jaar opnieuw een aanvraag doen.
Digitale kalender blijft beschikbaar
De afvalkalender is ook altijd te bekijken via de website en via de app. Deze is altijd actueel en makkelijk te gebruiken.