Gezonde voeding

Gezonde voeding helpt kinderen energieker te zijn, zich beter te concentreren en optimaal te leren. Op de basisschool leggen ze de basis voor levenslange gezonde gewoonten. Onderstaand aanbod kunt u als school zelf aanvragen. Ook kunt u contact opnemen met de JOGG-regisseur of de coördinator Gezonde School-aanpak. 

EU-schoolfruit

Elke dag een stuk fruit of groente op school! EU-schoolfruit stimuleert kinderen samen in de klas fruit en groente te eten. Deelnemende basisscholen ontvangen 20 weken lang iedere week 3 porties groente en fruit voor alle leerlingen.

EU-schoolzuivel

Melk, yoghurt of karnemelk op school! EU-schoolzuivel zorgt dat kinderen dagelijks de bouwstenen voor sterke botten en tanden binnenkrijgen. Deelnemende scholen ontvangen 20 weken lang iedere week 2 porties zuivel voor alle leerlingen.

Programma schoolmaaltijden

Het programma Schoolmaaltijden wil dat zoveel mogelijk leerlingen met een goed gevulde maag lessen volgen. Dit programma richt zich op basisscholen waarvan minstens 30% van hun leerlingen uit een huishouden komt met een laag inkomen.

Jong Leren Eten

Jong Leren Eten laat leerlingen spelenderwijs kennismaken met gezond eten en koken, zodat gezonde keuzes leuk en vanzelfsprekend worden. Op de website lees je inspiratieverhalen, vind je lesmateriaal om zelf aan de slag te gaan, word je geïnformeerd over de Lekker naar Buiten!-stimuleringsbijdrage en kun je in contact komen met een JLE-makelaar binnen jouw regio. 

Trommel zonder rommel

Wat is het fijn als een kind goed in zijn vel zit, op school goed kan opletten en veel energie heeft. Gezond eten en drinken helpt daarbij. Met de tips op de website en de brochure gaat dat lukken. 

Voedingslessen

Stichting Kind en Voeding geeft voedingslessen op school. Over waar eten vandaan komt en wat het doet met je lichaam. Ze geven voorlichting en kunnen kooklessen organiseren.

Fitgaaf!

Fitgaaf helpt om gezond eet- en beweeggedrag van kinderen en hun ouders te stimuleren. Fitgaaf! Is een erkende Gezonde School-activiteit. De belasting in tijd is minimaal en naar eigen, persoonlijke inzicht van elke leerkracht.